Motovýlet – Krušné hory

Cílem tohoto výletu se staly Krušné hory. Jedná se o  pohoří podél česko-německé hranice na severozápadě Čech. Toto pohoří je natolik nádherné, že tam jezdím několikrát v sezóně a to nejenom si odpočinout a nabrat nových sil, ale také se pokochat krajinou, na které se již podepisuje nadmořská výška. Domluvil jsem se svými přáteli a nadešel den, kdy jsme se setkali u garáže. Výletu se účastnila má přítelkyně Simona (Freewind 650), Martina (BMW GS 650), Petr (zapůjčil jsem mu Yamahu XTZ 750) a samozřejmě já (GS 1200).

První kilometry vedly z Mostu do Teplic. Projeli jsme Teplice a já začal ukazovat na kopec, který bude naším prvním cílem. Jedná se o Komáří vížku, kde nalezneme horský hotel a lanovou dráhu, která již funguje přes 50let. Nachází se ve výšce 808 metrů nad mořem a tak nás čeká nespočet zatáček stoupajícího kopce. Cestou na vrchol míjíme štolu Starý Martin, která je jednou z nejvýznamnějších starých důlních děl krupského revíru. Těžba se zde zaměřovala na cínovou rudu. Těžební žíla se jmenuje Lukáš. Její vyjímečný charakter je v tom, že její směrná délka je 2km a tím se jedná o nejdelší cínovou rudní žílu v České republice a dokonce ve střední Evropě.  Přijíždíme na naši první zastávku Komáří vížku a začínáme se dívat po nádherném výhledu. Ten  je tak nádherný, že uchvátí snad každého, kdo se na tomto místě alespoň chvilku zastaví. Pokud se zde díváte na Teplice, můžete v dáli zahlédnout horu Říp. Říká se, že při opravdu hezkém počasí uvidíte i do Prahy.

Naše další cesta vedla podél hranic. Jede se tu opravdu nádherně, úzké silničky lemující pohraničí s nízkým porostem. Také vzduch je tu příjemný a to už přijíždíme k další naší zastávce. Tentokrát se o obdiv postarala sama příroda. Stojíme na okraji vozovky a koukáme do údolí, kde spatřujeme Bouřňák. Jedná se o sjezdovku opravdu pro otrlé sportovce. Pokračujeme dál a vychutnáváme si horský vzduch, silničky a přírodu. Přijíždíme k vodní nádrži Fláje, kde sesedáme a jdeme se projít. Vodní nádrž Fláje je unikátní pilířová vodní nádrž, jediná svého druhu v České republice. Byla vybudována na Flájském potoce na území obce Český Jiřetín (u osady Fláje) v roce 1963. Slouží jako hydroenergetické zařízení a jako zásobárna pitné vody. Přehrada je díky své unikátní konstrukci zařazena mezi kulturní památky České republiky a ochranné vodní pásmo I. stupně platí okolo celé vodní plochy nádrže. Takže se zde nevykoupeme a nasedáme na své stroje.

Projíždíme Klíny, které se vyznačují střediskem zimních sportů a nachází se ve výšce 780 metrů nad mořem. Naše další zastávka však vedla na Růžový vrch. Je zde opravdu nádherná rozhledna císaře Františka Josefa.  Rozhledna, dominanta vrcholu a obce, je 16 m vysoká a byť existuje údaj o 87 schodech, já napočítal poctivých 79. Prosklená vyhlídková plošina na vrcholu je zastřešena a kruhový výhled vám nabídne pohled na kateřinské údolí, do Saska, na vrchol Loučné, Strážného, Jeřabiny a Ahornbergu, Medvědí skály a v dálce i vrchol Milešovky v Českém středohoří. Po naší prohlídce pokračujeme dál a naše další zastávka je u Červeného rybníka, který se nachází kousek od vesničky Načetín. Zde si vychutnáváme rozbitý asfalt, který připomíná spíše polní cestu. Cesta je na tolik rozbitá, že všechny přinutí si stoupnout do stupaček a pak už jen uháníme tímto skvělým úsekem. Potkáváme tu dalšího motorkáře, který jede na chopperu a z jeho tváře usuzujeme, že on si tuto cestu tak nevychutnává, tak jako my.

Přijíždíme k Červenému rybníku, kde nacházíme lavičky a stůl, který je jako stvořen pro naše občerstvení v přírodě. Udávám další cíl a tím se stává Klínovec a ten je také se svými 1244 metry nad mořem nejvýše položeným bodem naší cesty. Zde nalezneme  uzavřený hotel s 24 metrů vysokou rozhlednou a telekomunikační věž vysokou 80 metrů. Z Jáchymova vede sem k vrcholu lanovka. Rozhledna i hotel jsou nejstaršími a nejvýše položenými budovami v Krušných horách. Severní svahy hory jsou oblíbeným lyžařským střediskem. Děláme posledních pár fotek a zde také naše putování po Krušných horách končí. Věříme však, že se sem za nedlouho vrátíme.